Monday, September 04, 2006

Från Clinton

CLINTON är min goda vän som tyvärr väntar på döden i Texas. Han sitter på Polunsky Unit vilket bedöms av Amnesty som ett av världens värsta fängelse. Clinton skriver lite artiklar, eller bloggar if you will och jag tänkte posta den senaste här på min blogg..

Varför försöka? Vad är det för mening? Min fråga är – varför inte? Om en person ger upp kommer denne aldrig att veta vad den kan uppnå! Ett exempel på detta kan vara mitt tidigare motstånd gentemot fängelsetjänstemännen. Ett team på fem man utrustade för att förhindra upplopp och med pepparspray. Hur kan jag vinna? Tror jag att jag kan överbemanna dem? Självklart inte! Men vet ni vad? - jag kommer banne mig att försöka!

Jag utsattes för inte en, inte två, utan tre handburna CS-gas-granater (tårgasgranater), och även 10% OC-spray (pepparspray). Jag var den förste på Death Row som fått utstå så mycket utan att ge upp. Granaterna är gjorda för områden på ca 3650 m (12000 fot), och då behövs bara en sådan! Jag utsattes för tre på en yta om ca 92 kvadratmeter (300 kvadratfot), om ens det! Gav jag upp? I helvete heller! Om jag skall kämpa, så gör jag det till slutet!

Motståndet har ingen betydelse! Jag försöker vinna, men jag oroar mig inte för om jag kommer att förlora. Om du lägger all din energi på att förutsätta att du kanske kommer att förlora – då kommer du förlora! All min energi riktas mot att vinna! Senast jag hamnade i en kraftmätning med polismän och de använde alla dessa granater samt pepparspray lyckades jag få två av dem att springa ut från rekreationsgården. Två av fem! Det är bra. Som jag ser det så vann jag den striden. Kanske inte fysiskt, men psykologiskt.

Filmen där Clinton blir påhoppad som han skriver om kan du se här. Bestialiskt.
http://www.woai.com/mediacenter/default.aspx?videoId=273026@video.woai.com

I leave as I came - Elin

1 Comments:

Blogger paradox55 said...

Fruktansvärt vilka hemskheter som utspelar sig och människor genomlider. Det är klart att det är viktigt att man inte ger upp.

Vad är alternativet?

3:41 PM  

Post a Comment

<< Home